CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Follower

Rabu, 15 Disember 2010

Kerjaya Wanita... Ish, Biar Betul.....

Korank ingat lelaki x bole buat kerja2 perempuan... Salah tiganya...


CHEF ( masak memasak )
Sluruh malaysia msti rase bangga sbab tukang masak trkenal dengan Chef Wan. Dia juga pernah dinobatkan sebagai Selebriti Terbaik Dunia di Gourmas Award 2009. Maybe korang juga turut setuju bahwa kebanyakan chef di malaysia adalah lelaki...


JURUSOLEK, PEDANDAN, PAKAR KECANTIKAN
Sape kate lelaki x mampu nk hias wanita... Ini trbukti apabila kebanyakan selebriti mahukan sentuhan kaum Adam... x kiralah untuk solekan, dandanan ranbut mahupun penasihat kecantikan diri....

PEREKA FESYEN
Sebut jew name Hatta Dolmat, Rizalman Ibrahim mahupun Datuk Benard Chandran.... Nama2 dorang dah tpahat di mulut2 bintang ternama, golongan VIP mahupun orang biasa....

Baru korang tahu betapa hebatnya lelaki.....

Kaum Perempuan Jangan Suka Bersangka Buruk Terhadap Lelaki

Kenapa Lelaki Sembunyi Status Perhubungannya...

Serius aku nak ckap..
Tak smua lelaki camni... Klu ade pun... Ntah bape kerat je....

Lelaki jarang upload gambar dengan gambar girlfriend dorang di laman sosial seperti Facebook, tetapi ini tak bermakna lelaki " menyembunyikan " awek dorang dari pengetahuan orang lain. Walaupun ada yang tak kesah bercerita tentang dalaman lelaki bersama teman - teman korang.. Bagi lelaki jika mahu bjaye mereka harus kelihatan kuat dan meyakinkan.. Sebab itu mereka enggan berkongsi perkara peribadi, seperti gambar2 teman perempuan yang sedang bercuti dan sebagainya....

p/s : Kaum perempuan jangan suke bersangka buruk terhadap lelaki....

Isnin, 13 Disember 2010

Borink Punye Pasal....!!!

Arie nieh borink cgt2.... Nseb bek ada orang yang sudi ajak kluar... Ajak g plaza ntok beli nombor maxis.... x kesah larh... Asalkan dapat ilangkan rase borink dalam hati nieh... Sambel jalan2 dpat gark aq update blog nieh... tpy scare tbe2....

                                                               JENG3....!!!!


Dia hadir scara tbe2.. Trjmpe plax si dia....Walau pown skjap... Dia smpat cuit bdan aq... Nseb baik xde heart attack... Klu x mati trkjong aq kurt situ... haha.... Lagi pown aq mmg x prasan khadiran beliau... Kirenye pertemuaan x dirancang.. Hahaha... Class gitu.... Lpas 2 dia kmane ntah si dia tuju....Xtaw plax.. Stelah slesai smua.. aq bla pegi butik...

                                                     DIA BUAT HAL LAGI....


Maksud aq access card.... Boleh plax tinggal kt dlam... Nseb baik otak aq cpat brfikir... Aq pegy block current kurt tngge bwah... Msti pnghuni tngkat lain rase marah2 sbub tbe2 kdai dowk tbe2 glap... hahaha.. Padan muke... hehehe... (  nakal nye... )

Pendapat Lelaki Terhadap Wanita

Ketika usianya..........................

17 – 20 tahun : Wanita itu seperti benua Afrika Selatan.. Baru separuh diteroka, separuh lagi, belantara, alam semula jadinya cukup indah dengan delta yang subur...
21 – 30 tahun : Macam benua Amerika pula, maju amat produktif dan berharga dari segi dagangan...
31 – 35 Tahun : Macam benua India.. Sangat panas, percaya dengan kecantikan diri....
36 – 40 Tahun :  Macam Perancis.. Sudah berusia tapi masih hangat dan banyak tempat untuk dilawati ..!!
41 – 50 tahun : Macam Yugoslavia.. Kalah perang, dihantui kesilapan silam dan perlu dibangunkan semula...
51 – 60 tahun : Macam Rusia, sangat luas sehingga sempadannya tak termampu dijaga sepenuhnya, cuaca melampau semua orang jauhkan diri.
61 – 70 tahun : Macam Mongolia, sejarah silamnya sungguh hebat tapi masa depan....
70 tahun keatas : Macam Afghanistan. Semua orang tahu lokasinye tapi tiada siapa sudi melawat... !!.

 haha....

p/s : owang kata bukan saya... haha...

Ahad, 12 Disember 2010

Benarkah Puteri Gunung Ledang Wujud...??

Wujud kew x.... Entah larh.... Mungkin cerita hikayat zaman dahulu kot yang dikenali sebagai lagenda...

Puteri Gunung Ledang dikatakan amat cantik hingga diingini oleh Sultan Mahmud dari Kesultanan Melaka... Para - para pendekar yang diutuskan meminang ialah Laksamana Hang Tuah, Tun Mamat dan beberapa orang lain. Semasa kecil, Hang Tuah berguru silat di atas puncak Gunung Ledang dan telah biasa dengan jalan ke puncak Gunung Ledang. Akan tetapi kala ini, umurnya telah terlalu tua untuk ke puncak Gunung Ledang.
Dengan itu, Tun Mamat ditugaskan ke puncak dan menemui seorang nenek tua atau lebih dikenali sebagai nenek kebayan yang sebenarnya samaran kepada Puteri Gunung Ledang. Ooo... Begitu rupanya... Puteri Gunung Ledang dikatakan telah menolak pinangan Sultan Mahmud dengan mengenakan tujuh syarat yang tak termampu ditunaikan, ialah:

  • 1 jambatan emas dari Melaka ke Gunung Ledang.
  • 1 jambatan perak dari Melaka ke Gunung Ledang.
  • 7 dulang hati nyamuk.
  • 7 dulang hati kuman.
  • 7 tempayan air mata anak dara.
  • 7 tempayan air pinang muda.
  • 1 mangkuk darah Sultan Ahmad, iaitu anak Sultan Mahmud Shah, dan yang masih kanak-kanak lagi.
Semua syarat itu sanggup ditunaikan oleh Sultan Melaka kecuali darah puteranya...

Adakah Sultan Melaka seorang yang penakutatau pengecut.... ???

Hari Ini Dan Semalam....

Hari Ini Dan Semalam.....
Tiada beza bagy aku.... Tugasan yang paling berat aku dpat buat PR Markerting area Gombak.... Pnat nye hanya Allah S.W.T jew yang tau..... Tetapi xpew sbab aq dpat banyak pngalaman dalam mempelajari dunia perniagaan dari Kak Sue....Thanx Kak Sue kerna bnyak mmberi tunjuk ajar bagaimana nak menguruskan sebuah syarikat perniagaan.... Lpas ni aku ingin melangkah ke dunia perniagaan..... Lantak larh orang nak ckap apa.... kerna aq masih lagi mentah.... Konon nya baru nk up..... Peduli apa aku....

Saya Nak Jadi Lebih Tangkas

Mesti pelik apa yang aku nak sampaikan.....
Hahaha...



Pratice makes perfect.. Dan makin meningkat usia, semakin perlahan ketangkasan kita...
Maklumlah umo bertambah tua.... Ada caranya untuk kita menambah kapasiti itu dengan berada di rumah....

 * Cuba tangkap pen yang nak jatuh... Nak tambah rintangan...?? Jatuhkan pen itu dari aras yang lebih   
    tinggi...Ia akan menggarap atau menajamkan koordinasi dan melatih otak untuk bertindak pantas...

*  Baling bola tenis ke dinding pulak dan lihat seberapa pantas kamu boleh menangkapnya semula...

Korank try larh... Mane tau korank akan menjadi lebih tangkas lpas ni.....

Sohaimi Mior Hassan - Kalau Berpacaran (ft. Ana Raffali & Altimet)



Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang
Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang

Korus
Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang
Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

(Ana Raffali)

Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya

* Ulang korus

(Altimet)

Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah

* Ulang korus 2x

Pesanan Untuk Perempuan Cantik....!!!!

Setiap orang adalah unik. Setiap orang ada kelebihan dan kekurangannya yang tertentu. Tidak ada manusia yang sempurna kecuali Rasulullah SAW kerana baginda telah ditentukan maksum. Selebihnya tidak terkecuali daripada sifat lemah, buruk, hina, sakit dan bermacam-macam perkara lagi. Anda tidak perlu berasa susah hati lantaran gemuk, tidak menarik, terlalu rendah malah cacat. Biar bagaimana keadaan anda, anda tetap unik dan tanpa anda alam ini tidak sempurna.
Memang Allah menjadikan manusia pelbagai rupa dan gaya. Di situlah berkuasanya Allah. Dia berhak dan mampu berbuat apa saja mengikut kehendak-Nya. Kita memang tidak ada pilihan untuk mempersoalkan itu ini, mempertikai itu ini. Anda mungkin berasa rendah hati melihat kekurangan-kekurangan yang ada pada diri anda.

Nah, anggap ia satu kelebihan. Jika anda sangka anda buruk, ia satu kelebihan yang tiada pada orang cantik. Anda sangka kecantikan sentiasa membawa untung? Tidak, tidak selalunya begitu. Kadangkadang kecantikan memusnahkan. Setelah anda dikenali sebagai cantik, ketakutan anda terhadap keburukan lebih besar daripada jika anda semula jadinya buruk.
Orang cantik fobia menjadi buruk. Setiap kedutan di wajah akan dirawat dan setiap kedutan begitu menyusahkan dirinya. Saat menjadi buruk pasti tiba, bagaimanakah perasan si cantik menghadapi hari tua mereka? Bukankah rasa susah yang tiada kesudahan? Kadang-kadang seekor semut diberikan sayap oleh ALLAH supaya dia boleh terbang dan menerjah api.
Samalah halnya, kadang-kadang seseorang manusia itu diberikan kecantikan supaya dengan kecantikan itu dia boleh berbuat sebanyak-banyak mungkar untuk diberikan balasan setimpal di Akhirat. Tontonlah filem atau drama-drama di TV.
Kisah hidup orang cantik selalunya penuh duri. Jika anda buruk setidak-tidaknya anda bebas rasa riak dan takbur. Penghuni neraka kebanyakannya wanita sebagaimana disabdakan Rasullah s.a.w wanita itu tentu yang cantik tapi gagal memahami untuk apa kecantikan itu diberikan ALLAH kepadanya. Dan wanita itu tidak terkecuali juga yang buruk sebab dia berterus-terusan saja mempertikaikan kerja Tuhan.
Wahai orang cantik, orang buruk, orang rendah, orang cacat, semuanya itu hanyalah ukuran manusia dan ukuran manusia selalunya sasar. Hargai diri anda sebab kewujudan anda membuktikan kekuasaan Allah!

Sabtu, 11 Disember 2010

Dinner bersama si dia....

Seperti yang dijanjikan tepat jam pukul 8.00 malam.... Aku menjemputnya di sebuah jambatan yang tidak jauh dari rumahnya.... Aku datang sambil menunggang Ego S dan menunggunya di situ lalu membawa nya ke Bpraque Kopitiam yang terletak di Platinum Walk Danau Kota.... Apabila sampai di sana dia hanya memesan nasi ayam, dessert serta fresh orange yang x seberape orange..... hahaha.... dan aku hanya memesan mushroon soup, french fries dan 2 gelas lychee cincau.... kenyang x terhingga sampaikan nak balek pon x larat.... Ketika makan aku smpat brtanya kan tentang dan kerjaya beliau.... Walaupun kami hanya berkawan tetapi kami dah mcam adek bradek...

Jam tepat pukul 9.30 malam... Berbaki hanya berberapa minit sebelum aku hantar nya pulang ke rumah sebelum pukul 10.00 malam.... Aku sempat membawanya ronda2 lalu smpai ke rumahnya... Dia menggalkan helmet di kepalanya lalu bersalam dan mencium tangan aku....

                                          APA MAKNA NYA .......

hehe.....
Aku rasakan malam itu adalah malam yang paling bermakna buat aku....
Terima kasih Noor Aisyahtul Zakiah a.k.a. cha heracle's....